Vodenje v organizacijah, združenjih in podobnih inštitucijah potrebujemo zaradi:
Da bi zadostili vsem 4 faktorjem sprememb, je potrebna kontinuirana težnja k sinergiji različnih deležnikov.
Na seminarju bomo obravnavali:
Trije ključni cilji:
1. TEMA: SITUACIJSKO VODENJE
V sodobnem času z drugačnimi globalnimi izzivi velja poseben poudarek t.i. situacijskem vodenju, ki je v svetu eden izmed najbolj uveljavljenih modelov vodenja. Razvila sta ga P. Hersey in K. Blanchard. Situacijsko vodenje ima mnogo prvin samoučečih se organizacij, kjer se posameznike uči, da presežejo klasične stile vodenja (transakcijsko, transformacijsko, karizmatično vodenje) in lastno vlogo vodje prepoznajo kot tako, katere uspeh je neposredno odvisen od soočanja z in reševanja izzivov iz okolja. Ker živimo v globaliziranem svetu se situacije spreminjajo hipno in brez vnaprejšnjih opozoril. Zato je za uspešno spopadanje s številnimi izzivi trening vodij ključnega pomena.
2. TEMA: ORGANIZACIJSKA KLIMA (OK)
Organizacijsko klimo ali organizacijsko kulturo razumemo kot imprint organizacije. Gre za »karakter« organizacije, ki je vsota presežka skupnih značilnosti vsakega posameznika in vloge, ki jo posameznik zaseda in vrši. OK močno vpliva na potek dela in rezultate celotnega poslovanja. Dobra organizacijska klima nudi visoko motivacijo zaposlenih, ki se ne meri zgolj v denarnih nagradah, pač pa v vrednotah, etiki in integriteti organizacije kot celote. Iz mnogih definicij, ki na tem področju obstajajo, lahko povzamemo naslednje lastnosti organizacijske klime:
3. TEMA: KOMPETENCE
Razvoj kompetenc, se pravi, neprestanega razvijanja sposobnosti, spretnosti in znanj posameznika in posledično skupin, je v današnjem tekmovalnem in spreminjajočem se svetu ključen za obstoj in razvoj na trgu.
Pod krovni pojem kompetence navadno uvrščamo dve obliki izobraževanja, in sicer formalno in neformalno. Prva pomeni klasično institucionalno izobraževanje za pridobitev poklica ali naziva, drugo pa je znanje pridobljeno na podlagi izkušenj in modrosti, znanje, ki ga pridobimo, ko »živimo življenje«. Neformalne oblike izobraževanja poudarjajo pomen veščin za pridobitev kompetenc čim širšega spektra. Sem uvrščamo psihološka, politična znanja, vednost o okoljski problematiki, govorne veščine, ročne spretnosti itd.
Kompetence vodenja v poslovnem okolju razumemo kot zmožnost organizacije, da vodi in usmerja OK in cilje organizacije do optimalnih stopenj.
Poleg zmogljivosti (sposobnosti, spretnosti in znanj) zajema pojem kompetenc tudi motiviranost za neko nalogo, osebni stil in relacijo do koncepta samega sebe oz. jaza, ki da organizaciji poseben pečat.